تبلیغات
Online User بصیرت عاشورائی

بصیرت عاشورائی
" بازمانده ای از شهدای كربلای (جزیره) بواریـن "

بسمه تعالی

جریان شناسی و صف بندی سیاسی بر محور عدالت

بعد از شکست فتنه 88 اتاق فکر این فتنه ، به تغییر چهره واستفاده از شعارهای به ظاهر ارزشی متوسل شد و مکرربا نقشه ها و جریان سازی ها ، واژهایی چون ولایت مداری ،دفاع از ولایت فقیه ،  نجات اسلام از مکتب ایرانی  ، مبارزه با انحراف از اسلام و صد ها واژه  ، حرف و حدیث دیگررا مطرح نمود .

اما آیا می شود تنها با شعار( آن هم بدون عمل به اصول نظام ولایی و دینی )عدالت و مردم سالاری را پیاده کرد؟

از سوی دیگر در این فضای فتنه انگیز، گروهی از خواص بی بصریت و گمراه در گرداب دشمنان افتاده و این مسئله تنها به این زمان اختصاص ندارد ، بلکه از صدر اسلام تا کنون شاهد این گونه غفلت ها و انحرافات از سوی خواص و ایجاد جهل و غفلت در امت اسلامی بوده ایم. وقتی حکومت دینی در سایه ولایت مطرح می گردد عدالت هدف اول حکومت می شود و ملاکی برای سنجش در میزان اطاعت از ولایت در افراد خواهد بود.عدالت می تواند مبنای صف بندی در یک جامعه قرار بگیرد و علت ایفای نقش عدالت در دسته بندی و ایجاد آرایشهای جدید سیاسی در ذات این امر نهفته است. زمانی که عدالت طلبی و تلاش برای استقرار یک نظام عدالت محور در دستور کار قرار می گیرد ، تمام کسانی که در این راه منافعشان به خطر می افتد با استفاده از شیوه های مختلف و پوششهای گوناگون به مخالفت بر خواسته و فعالیتهایی در جهت ایجاد موانع و کار شکنی در مسیر اجرای عدالت آغاز می کنند .مثال بارزآن را می توان در صدر اسلام در زمان حکومت امیر المومنین (ع) آن بزرگ مرد منادی عدالت مشاهده نمود، عدالت از اهمیت والائی در حکومت مداری ایشان برخوردار بود که صف بندی جدید خواص بر همین مبنا شکل گرفت این دوران را می توان دورانی قابل توجه از جهت بالا بردن بصیرت امت دانست . عدالت خواهی آن حضرت و پا فشاری ایشان در اجرای عدالت سبب گردید که نزدیک ترین همفکران و همسنگران دوران جهاد و شهادت ایشان جبهه جدیدی را در مقابل عدالت بگشایند ، همان طور که در جنگ جمل شاهد ستیز آن حضرت با کسانی بودیم که عدالت خواهی امام ، با منافعی که آنان برای خود و خانواده هایشان در نظر گرفته بودند سازگار نبود.

در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی ، اساس کار حکومت دینی پس از 1400 سال اجرای عدالت شد ، ولی علی رقم تاکید و عزم بلند معمارکبیر انقلاب ، حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت ، این اصل اساسی در عمل آن گونه که شایسته بود مورد توجه خواص قرار نگرفت ، چنان که  در طول سالهای اخیر رهبر معظم حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) همواره بر این اصل تاکید  نموده و توجه عملی مسئولان حکومت را به پیاده کردن این امر در تمام حوزه های کشور خواستار شده اند.

***

پایه ریزی بی عدالتی در زمان تفکر به اصطلاح سازندگی و اصول گرایی عوام فریبانه میسر شد.

 این روند باعث ایجاد فاصله طبقاتی فراوان ، کمرنگ شدن ارزشهای نظام ، جای گزین شدن  اشرافی گری به جای ساده زیستی و همچنین القای اندیشه پول پرستی و مصرف گرایی به جای ارزشهای الهی و انسانی (که در دوران دفاع مقدس شکل گرفته بود) شد.

درآن آشفته بازار اقتصادی ، دلال های نو کیسه ,مافیای ثروت و قدرت را تشکیل دادند و در دوران به اصطلاح اصلاحات ! که کشورنیاز به مبارزه با فقر و بی عدالتی گذشته را احساس می کرد ، هیچ روزنه امیدی دیده نشد ، بلکه باز هم با شعارهای سیاسی و باند بازی ، به بزرگ شدن شکاف بین سرمایه داران بی درد و مردم عادی دامن زد ، که این دوران نیز دربر دارنده ی تغییر شعار عدالت به بی بندوباری اخلاقی(به اسم آزادی) ، به وجود آوردن بستر باز برای سیاست بازان جاه طلب، همچنین نشر دهها روزنامه و نشریه زرد با اندیشه لیبرالی و لائیک  بود که در آخر هم سازش با دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی و پایان عمر آرمان های حکومت اسلامی حضرت روح اله را در پی داشت .


این در حالی بود که اصلاحات واقعی ، اجرای عدالت در ابعاد مختلف( اعم از قضایی , سیاسی , اقتصادی , اجتماعی و ....) می باشد که هر کدام در آموزه ها و حکومت مداری اسلامی تعریف گردیده است.

این گونه بود که در نبود عدالت در جامعه نوپای انقلاب ، فاصله طبقاتی بیشتر شد و نو کیسه های ویژه خوار با رانت های دولتی به غول های مافیایی فاسد تبدیل شدند و مانع بزرگی درراه اجرای عدالت گردیدند. این در حالی است که نظام در حوزه های مختلف به دستاورد هایی قابل توجهی دست یافته بود ولی به علت عدم اجرای عدالت ، وضعیت به گونه ای شده بود که کشور با آرمان های ارزشی نظام ، امام (ره) و شهدای گران قدر فاصله گرفته بود.

با آمدن دولت دکتر احمدی نژاد که به حق می توان آن را انقلاب سوم نامید ، عدالت محوری در اولویت اول خدمت گزاری قرار گرفت ، تا جایی که حضرت امام خامنه ای فرمودند : اگر شعار عدالت در نظام را نادیده بگیریم ، جمهوری اسلامی چیزی برای گفتن ندارد. لذا بر اساس همین نگرش مدبرانه و بصیرت علی گونه حضرت آقا، دهه چهارم دهه عدالت و پیشرفت نام گرفت. که این نامگذاری خود بیانگر یک ضرورت ویژه است که اجرای آن باعث می شود پایه های نظام جمهوری اسلامی روز به روز مستحکمتر و قویتر شود ، همچنین ایران اسلامی را برای تمامی کشور های مسلمان و آزادی خواه الگو سازد.

حرکت بیداری اسلامی و جنبش وال استریت یا  99 درصد نشانه هایی از آن است .

***

تمامی مردم انقلابی و مومن باید توجه کنند که هر گاه پیاده سازی عدالت اسلامی به طور جدی مورد توجه مسئولان حکومت قرار می گیرد ، یک عده افراد به ظاهر متدین ، اصلاح طلب و اصول گرا که منافع شان به خطر می افتد در برابر عدالت جبهه گرفته و به حیله های کثیف دنیوی و روش های منافقانه (هدف وسیله را توجیه می کند ) متوسل می شوند . از هیچ عمل و گفتار گناه آلود که موجب یاس و ناامیدی مردم وتضعیف دولت ولایی ، عدالت محور و خدمت گذار شود ، ابایی ندارند .

به رقم همه این دسیسه ها ، عدالت در کانون توجه قرار گرفته است و بر اساس تدابیر رهبر معظم ، دولت ارزش مدار در ادامه راه خود مصمم و با اراده ، به اصلاح امور و پیاده سازی عدالت (به عنوان شعار اصلی گفتمان انقلاب اسلامی و اصول راهبردی حضرت امام (ره) ) همت گماشته و در این راستا اقدام به برنامه ریزی و اجرای پروژهای بزرگ عدالت گستر نموده است. به عنوان نمونه می توان از اجرای برنامه هایی همچون :هدف مندی یارانه ها , سهام عدالت ,مسکن مهر، سفر های استانی ، تقسیم ثروت به دورترین نقاط روستایی میهن اسلامی و هزاران طرح دیگر در راستای شکوفایی و رونق اقتصاد اسلامی نام برد .همچنین می توان به حمایت در تولید علم و اختراعات ، پیشرفت های صنعتی ,کشاورزی , نظامی ، پزشکی (در زمینه ساخت سلولهای بنیادی , داروهای کمیاب و خاص) ، هوافضا( پرتاب ماهواره و ساخت موشکهای بالستیک , هواپیماهای آموزشی و جنگی) ، علوم هسته ای  (غنی سازی صلح آمیز) و هزاران مورد دیگر که زبان زد تمام عالم گردیده است اشاره کرد. این در شرایطی است که دشمنان زخم خورده اسلام فشار و تحریم را چند برابر نموده ، با کمک عوامل داخلیشان فتنه های جدید را طراحی کرده اند.

 حال در این وضعیت که برتری ما به فرموده رهبر معظم وضعیت بدر و خیبر می باشد ، ساختار نظام اسلامی در صف بندی جدیدانتخابات مجلس نهم ، نیز باید بر پایه همان عدالت در انتخاب افراد  و خواص گردد .

دسته ای از خواص که سابقه انقلابی و مبارزه طولانی در پرونده شان دارند ، به محض به خطر افتادن منافع و مصونیت های ویژه دنیویشان ، در پوششهای مختلف و عوامانه ، نغمه های نا سازگاری و بد اخلاقی سر می دهند و هنگامی که با اجرای طرحها ی عدالت محور نظام مورد آزمایش قرار می گیرد, مردود می شوند!!! آنها به خاطر اجرای عدالت گذشت  نمی کنند و با جنجال های سیاسی ، سیاه نمایی ، تخریب دیگران و دغل بازی مانع از اجرای عدالت و حرکت رو به جلوی دولت و نظام اسلامی می شوند.

آیا در این امتحان می توانند مانند روحانیون عادل ، فرزانه و با بصیرتی چون حضرات آیت خزعلی , محمدی گیلانی و حائری شیرازی از نزدیک ترین افراد منسوب به خود در راه عدالت برائت جویند؟؟؟ و یا مثل آقای بدون سلام !!! و سردار دیروز و دکتر روشن فکر امروز!!! در امتحان روفوزه می گردند؟!

 پس نباید ملاک انتخاب افراد اصلح در انتخابات مجلس این باشد که در کدام لیست و جبهه به ظاهر انقلابی هستند . بلکه باید  با بصیرت و هوشیاری بر اساس تجربه تاریخی اسلام ، انقلاب و همچنین رهنمودهای مقام عظمای ولایت و علمای عدالت جو عمل نماییم. که این طریقت ما را در شناسائی و انتخاب افراد امتحان شده و باتقوا ، که به دوراز کانونهای ثروت و قدرت هستند ، یاری می دهد.

به امید تشکیل مجلسی پر از مدرّس ها ی با بصیرت ، عمل گرا و مطیع واقعی ولایت.

                                                                                               انشاا...

کلیپ تصویری در مورد عدالت

 




طبقه بندی: تحلیل و نقل ها،
برچسب ها: جریان شناسی عدالت، عدالت محوری، دهه عدالت و پیشرفت، آقای بی سلام، سردار دیروز دکتر امروز، اطلاحات، اصولگرائی واقعی، پایبندی به اصول، انقلاب سوم، گفتمان انقلاب اسلامی، دوران اصلاحات، دوران کارگزاران سازندگی، صف بندی سیاسی بر محور عدالت، انتخابات مجلس نهم، روحانیون عدالت محور،
[ چهارشنبه 26 بهمن 1390 ] [ 01:59 ب.ظ ] [ علی اكبر ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

این وبلاگ با هدف عمل به فرمایشات و منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) و بصیرت افزائی در جهت با لابردن سطح آگاهی ،تحلیل و یادآوری تاریخ مظلوم تشییع که در هر برهه از زمان با ترفند ها و فتنه های دنیوی در مبارزه بوده است،فعالیت می نماید.
" امام خامنه ای : بصیرت (عاشورائی) یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت. "
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
t>

قافلـه ی صبـــر و بصــیرتقافلـه ی صبـــر و بصــیرت

 آسمانی ها

ایران رمان